our
#10 insights

Hoe maak je impact met online events?

Wij hebben de branche de afgelopen maanden zien transformeren. Ook wij hebben onze expertise de afgelopen periode ingezet bij het ontwikkelen en organiseren van online events. Wij zijn op zoek gegaan naar elementen, toevoegingen en extensies die ervoor zorgen dat je impact maakt met jouw online event. En impact maken, mensen inspireren, daar gaat het uiteindelijk om.

Laat je de komende weken inspireren door onze ‘#10 INSIGHTS’ die bijdragen aan het succes van je online event.

Meer weten? Wij denken graag mee!

#1

Transformeer een saaie webinar in een live experience. Maak gebruik van de eindeloze mogelijkheden van Virtual en Augmented Reality.

Breng je online event naar een hoger niveau en maak gebruik van een professionele studio. Zo ervaren de deelnemers het online event alsof het een tv-uitzending is. Hierdoor creëer je een totaal andere beleving dan wanneer een webinar wordt opgenomen en gedeeld vanaf je laptop. Kies voor een strakke corporate uitstraling, ga voor een verrassende virtual reality set-up of inspireer je publiek met augmented reality. Er is voor ieder event / budget een passende studio beschikbaar. Wij helpen je graag bij het zoeken naar een passende studio.

#2

Een professionele crew is een absolute voorwaarde voor een succesvol virtueel event.

Net als bij live events betekent een online event ook; altijd première. Alles in een keer goed, er is geen tweede kans. Dan moet je dus blind kunnen vertrouwen op je partners in productie en crew. Onze tip is om een online event hetzelfde te benaderen als een live event, zorg voor professionele crew die er staan op het moment dat het moet. Door onze jarenlange ervaring in de branche zorgen wij voor de beste crew, met specifieke kennis op het gebied van (virtuele) uitzendingen.

#3

Ook bij een virtueel event heeft de bezoeker behoefte aan pauzes en tijd om binnen te komen.

Bij een live event doen we het ook maar het wordt bij een online event nog weleens vergeten; een pauze en voldoende tijd om binnen te komen. Knip je programma op in verschillende blokken en creëer hiermee rust in het programma. Zo kan de deelnemer bij een langer programma even ontspannen gedurende de inhoudelijke sessies. Geef de deelnemers daarnaast een korte inlooptijd om rustig in te loggen en op te starten. Voor een programma wat om 12.00 uur start, is 12.00 uur als starttijd mee geven te krap.

#4

Digitale events genereren veel data. Maak gebruik van deze schat aan informatie.

Een groot voordeel aan online events is de meetbaarheid. Wat was het kijkgedrag van de deelnemers? Hoe lang keken ze? En wanneer haakten ze af? Door deze data goed te analyseren kun je je programma optimaliseren en zorgen voor een nog betere tweede editie.

#5

Daag je kijkers uit, zoek interactie!

Zoek interactie met je kijkers en til je online event naar een hoger niveau. Daag ze uit tot een dance battle, laat ze een escape room oplossen of organiseer een Sing along. Fun elementen zorgen voor een lichte toon in het programma en zijn een prettige afwisselingen voor de kijker.

#6

Verleid je publiek, houd ze betrokken tijdens je programma!

Verleid je kijkers met een afwisselend programma met veel interactie. Dit maakt het aantrekkelijker om naar te kijken én geeft een interessante wending aan je programma. Wat dacht je bijvoorbeeld van een surprise-bezoekje bij een van de kijkers thuis? Benieuwd naar meer mogelijkheden, contact ons!

#7

Less is more! 

Ja je leest het goed, ook als het om je slides gaat. Zorg voor inspirerende en verrassende content. Zorg dat je content een verlengstuk is van je inhoudelijke verhaal. Skip de eindeloze slides! Zorg voor een visueel aantrekkelijk overall plaatje.